Monday, January 15, 2018

Päikesetervitusmatk Nakkefjelleti jalamile

Täna oli esimene päev, kui päike siin laiuskraadil üle horisondi tõusis. Näha teda muidugi veel pole, mäed on ümberringi. Sellegipoolest otsustasime päikese tagasitulekut tähistada väikese matkaga ühele meie «hoovimägedest», Nakkefjelletile.

Ma ei jõua ikka ära imestada, kui imeline see on, et meil oli jälle vabal päeval suurepärane matkailm ja et see päike ka just täna tagasi tuli!
Ja seda, kui lahe on, et me elame kohas, kus saab vaba päeva hommikul spontaanselt otsustada, millisele mäele me ronime!

Üle Nakkefjelleti viib matkarada, aga me päris kogu teed käia ei plaaninud. Minu eesmärk oli tõusta puudepiirist kõrgemale, et vaadet nautida ja loodetavasti ka teisele poole mäge näha. Suusatasime nii kaugele kui sai, sealt edasi läksime räätsadega. Kohe puudepiirist ülespoole jõudes hakkas tugev tuul meid alla tagasi puhuma. Tegime kiirelt pilte ja hakkasime laskuma, ega kaugemale poleks tahtnudki minna, nõlv oli järsk ja jäine ning tuul tugevam kui mugav oleks olnud. Nägime ka ühte kohta, kus umbes nädala eest väike laviin oli olnud. Praeguse ilmaga võis laviinide osas õnneks üsna muretu olla.

Alla mäe varju jõudes oli jälle täielik külmunud (tuule)vaikus. Suusad tegid jääkoorikuga lumel sellist lärmi, et kogu org kuulis.

Mu unistuste kodu võib vabalt selline olla:D

Sellised nõlvad. Räätsadega ukerdas hädapärast mööda jääd üles.

Pilt on tehtud istudes sellepärast, et tuule käes seista eriti ei julgenud :D