Sunday, September 13, 2020

Kajakitrenn

 Olen nüüd üritanud nädalas korra-paar aerutamas käia, et natuke harjutada enne kui ma mõne oma pikema matka päevakorda võtan. Täna oli esimene kord, kus tundsin et hea tunnetus ja ökonoomne tehnika hakkab tekkima/meelde tulema. Plaan oli sõita Vestpynteni ja tagasi, see on 14 km. Lubati 1-3m/s tuult, aga kui ma esimese neeme otsa jõudsin hakkas kusagilt järsku korralik 7-8m/s puhuma. Pöörasin igaks juhuks nina kodu poole tagasi, et vaadata, kuidas ülesmäge aerutamine välja tuleb ja kas vajadusel koju ka saab. Olin just uue kajaki proovida võtnud ja ei viitsinud eriti kuskil neeme otsas avastada, et ei saa vastutuult aerutatud. Reaalselt oli täiesti okei. Vestpynteni ei läinud, aga kogusin oma 14 plaanitud kilomeetrit linna ees lahes edasi-tagasi tiirutades kokku. Mis viga koguda kui pooled kilomeetritest anti tasuta kätte (allatuule omad) ja otse vastutuult oli ka üsna meeldiv tegelikult, sest ei pidanud kajaki juhtimisega tegelema. Merekajakid on ehitatud nii, et hoiavad ise nina vastutuult. Tehnikakoolitusel soovitati tripi planeerimisel arvestada, et kiirus on 3km/h. Võibolla pikemal matkal tõesti või kui on rohkem varustust, mul on siiani pigem 6km/h kanti olnud. Täna oli näiteks allatuult keskmine kiirus u 9-10min/km, vastutuult 11-12min/km.

Iga kord kui ma sõitmas käin, loodan et vaalad on ka samal ajal kohal. Nüüdki mõtlesin, et pole neid ammu näha olnud ja vahtisin kogu trenni ringi, aga ei midagi. Panin kajaki ära, kõndisin 100m koju ja kui aknast välja vaatasin, oli otse maja taga 40-50 valgevaala! No ei võinud ma siis 30 min kauem sõita! Eriti lahe vaatepilt oli ka, sest nad olid millegipärast eriti aktiivsed, puhisesid ja pritsisid vett ja olid mitu väikest halli vaalabeebit ka kaasa võtnud, keda siis karja keskel tihedalt koos hoiti. Ja nende häälitsusi ja kiunumist oli ka hästi kuulda. Tavaliselt ma seda niimoodi kaldale kuulnud ei ole, enamasti nad on väga vaiksed ja rahulikud, aga seekord oli mingi jõhker plärtsuv võiduujumine lahe lõppu kuni jõesuudmeni ja kohe tagasi ookeani. 15 minutit showd ja vesi oli jälle sile.

No comments:

Post a Comment