Saturday, October 28, 2017

Eesti põhikaardid 1:20 000!


Lõpp gloobusega matkamisele! Kui keegi on veel minu moodi kivi all elanud ega teadnud, kust saada normaalseid kaarte, siis teadku, et neid müüakse Maa-ameti kontoris, Mustamäe tee 51. Tuleb minna peauksest sisse ja esimesel korrusel turvamehele öelda, et tahad kaarte osta ning ta suunab edasi ühte imelisse tuppa, kus on hunnikutes igasuguseid kaarte! Läksin sinna lootuses hankida neid 1:50 000 omi, mida mõni aeg tagasi veel raamatupoodidest saada oli, aga leidsin hoopis uuema trüki 1:20 000. Sellist õnne poleks isegi oodata osanud, antud mõõtkava ja kvaliteetne trükk võimaldab ikka juba mööda maastikku liikuda. Siiani olen üritanud orienteerumiskaarte kasutada, aga need hõlmavad muidugi matkamise mõttes väga väikest ala nii et olin seal kontoris oma leiust lausa vaimustuses. Mitmeks päevaks lugemist!

Päris kogu Eesti neil veel kaardistatud ei ole, näiteks Iisakust lääne poole jäävad Varessaare, Tudu jm huvitavad kohad minu meelest selle uue kaardiga kaetud ei olnud. Samas on seal saada ka vanemaid ja väga vanu kaarte suuremas mõõtkavas, nt Varessaarele pakuti minna 1997 aasta omaga. Ajaks asja ära seegi, vähemalt kõrgusjooned olid peal.

Ühe kaardi hind on sõltuvalt tüübist u 8 euri.

Kas keegi tahaks teha mulle varase jõulukingituse ja varustada mind terve Eesti kaartidega? :D

No comments:

Post a Comment