Monday, July 22, 2019

Polaarrebasest, toidust ja trennist

Eile luusis meil polaarrebane maja ümber. Hahad on pesitsemise lõpetanud ja mõned munad (ja surnud pojad) maha jätnud. Neid siis käivad kajakad ja rebased skoorimas. Andsime rebasele veel ühe kanamuna lisaks, ei teagi, mis ta sellest arvas, igatahes minema oli viidud hommikuks.


Ise oleme ka head ja paremat söönud. Üksõhtu sai Funken lodge'is õhtust söömas käidud. Alguses olime veits mures, et kas viisakasse restorani ikka lastakse lihtsa teksa-kampsuni outfitiga sisse. Samas, tegemist on ikkagi Svalbardiga, enamus inimesi ei vea siia ülikondi ja peokleite kaasa, ikka rohkem matkariideid. Hotelli külastajad muidugi nägid vähe viisakamad välja :D Igatahes oli äärmiselt tore ja maitsemeeli värskendav toiduelamus.

Eelroog oli mu lemmik: Põhjapõdravorsti lõigud kohaliku lehtkapsa krõpsudega ja lõhe-avokaado-wasabi suupiste.

See oli kõik, mis eelroast järele jäi. 

Pearoaks kuningkrabi ja sisefilee steik. Ja SALAT! See on ulme, kus Svalbardis elades hakkab inimene värsket toitu väärtustama. No mulle muidugi meeldis enne ka, aga nüüd naudin ikka täiega iga salatilible.





Kõik oli nii hea et normaalset pilti ei jõudnud teha millestki peale veini. Ei saa mina aru, kuidas need instagrammerid elada ja samal ajal veel pildistada suudavad.


Kodus vahest õnnestub. Siin on reedene omatehtud burks!

Olen nüüd jälle trennilainel ka! Leidsin netist ühe kava, mis mulle praegu jube hästi sobib - youtuber Karin Larveni "Suveks saledaks" 6-nädalane programm. Iseenesest lihtne jõukava, kaks ülakeha ja kaks jalapäeva nädalas. Olen nüüd kolm nädalat teinud ja pole seda moodigi, et ära tüdinema hakkaks. Kui ma ise endale kava teen, siis lõpeb see enamasti ületreeninguga, sest ma ju pean ometi iga trenni lõpus poolsurnud olema. Ilma selle tundeta pole nagu mõtet trenni minnagi. Praegu on trenni lõpus sageli tunne, et võiks midagi veel teha, aga kui riietusruumi jõuan, on ikka korralik väsimus peal. Lihaskangus on ka järgmistel päevadel talutav olnud, mitte nagu siis, kui ma ise kava teen ja kolm päeva praktiliselt töövõimetu olen.

Ma olen selle kavaga nii rahul, et plaanin kõigepealt 6 nädalat lõpuni teha ning siis vahetan paar harjutust välja ning teen sama kava uuesti läbi. Tellisin täna uusi trenniriideid ka. Svalbardis on viis spordipoodi, aga kõigis on ainult imeline valik matkariideid. Jõusaaliretuusidest võib vaid unistada. Mul on retuusid nii viledaks kulunud, et julgen jalapäeval ainult hommikuti kell 8 kükkimas käia ja sedagi tagumik seina poole :D Eks nüüd ole näha, kas siia tellitud asjad kohale ka jõuavad...

 Avastasin tänu oma endisele töökaaslasele Flo-le veebilehed coursera ja edx, kust leiab tasuta kursusi! Võtsin kohe ühe koerte käitumise oma. Jube mõnus on vahelduseks jälle ajusid liigutada ja teadusartikleid analüüsida. Mõnusa huumoriga loengud on ka. Kursuseid on muidugi igal vähegi mõeldaval teemal, mitte ainult koertest. Väga hea leid minumeelest!


Lõpetuseks mõned viimased pildid hahkadest. Praeguseks on 650-st järel veel 5 viimast hauduvat lindu. Kurb kohe, et nad varsti kõik läinud on, nad ju nagu pereliikmed juba.



Teel restorani. Longyearbyen pilve sees.


1 comment:

  1. Ma ikka nii tahan, et sa sinna talveks ka jaad... Saab lumepilte ja tormijutte ja relvalugusid :D

    ReplyDelete