Monday, July 29, 2019

Rasked valikud



Meil on siin dilemma. Mandril on hea töökoht. Parim võimalik giiditöö ever. Pikad matkad, hea palk, hea asukoht, (arvatavasti) tore firma, sest nad valivad oma töötajaid ilmselgelt hoolega. Pealegi veel lõunas, mis võimaldab tegeleda nii paljude asjadega, mida me teha tahame - kala püüda, jahil käia, matkata, ronida looduslikul kaljul, kanuutada, raftida, orienteeruda. Metsas orienteeruda! Puud, saate aru! Talvel on suusakeskus 7 min autosõidu kaugusel. Ideaalne koht, millest me oleme pikalt unistanud, kus saaks päriselt elada nagu normaalne inimene ja mitte iga aasta töökohta vahetada, sest enam ei suuda.









Aga siin, Longyearbyenis, on ka järjest toredam. Mul pole küll tööd alates oktoobrist ja selle leidmine tundub ka lootusetu, kui turiste on 1/10 suvisest külastusmahust, aga ikkagi tahaks näha seda pimedat aega siin. Pealegi MIDAGI võib ju ikka talveks leida... võib-olla... Samas selle ootama jäämine tundub veits tobe. Ja ma olen küll juba piisavalt kogenud, et teiste inimeste järgi oma elu sättimine eriti ära ei tasu, aga D tahab ikka väga siia jääda ja on valmis isegi meid mõlemat üleval pidama. Iseasi, kas ülalpeetava roll on elu, mida ma tahaksin:D Samas võimaldaks see rahus trenni teha ja koolitusi võtta ja norra keele kursusele täiega pühenduda ja...noh...ma ju tegelikult ei taha tööd teha. Selles mõttes, et muidugi ma matkaks parema meelega enamus aega ilma turistideta, kui see ka mind kuidagi ära elataks.
Aga Svalbardi polaaröös väga ju ei tee 10-päevaseid matku nagu lõunas teha saaks...
Ja ma ei usu, et ma tahaksin siia jääda rohkem kui aastaks (mu life goal on teha pikki ekspeditsioone aasta ringi ja seda siin teha ei saa), seega hakkaks kogu see tööotsimise trall aasta pärast otsast pihta.

Ühesõnaga mu küsimus on: "Kas võimalus kogeda Svalbardi talve on piisav põhjus, et loobuda ideaalsest töökohast mandril?"

Ma olen hullult ratsionaalne inimene. Ilmselgelt on ratsionaalsem kolida lõunasse. Aga ma usaldan ka oma intuitsiooni ja see tõbras on praegu ühtemoodi hea mõlema koha suhtes.


P.S. Pildid on eelmisest hooajast Rootsis. Postituse sisuga absoluutselt mitte seonduvad.

No comments:

Post a Comment