Monday, October 7, 2019

Maratonitrennist ja puhkamisest

Kaks esimest nädalat maratonitreeninguid on tehtud. Siiani pole midagi väga hullu olnud, jalad kannatavad normaalselt ja ära pole veel tüdinenud. Sel nädalal ootab ees lausa 6 päeva jooksmist, eks ole näha kuidas ma seda kannatan või mitte. Üldine tendents on seni olnud, et paberil näevad treeningud tunduvalt hirmsamad välja. Vaatan kava ja pabistan mitu päeva varem, kuidas ma selle õudusega hakkama saan, aga kui trenn kätte jõuab ja otsast pihta hakkan, polegi nii hull. Natukene olen trenne lühendanud, näiteks 3km fartleki lõikude asemel 2 jooksnud, aga trenni iseloomu olen ikka samaks jätnud. Eks tuleb päev korraga võtta ja enesetunnet jälgida, mingeid vanu vigastusi välja joosta küll ei tahaks.

Õhutemperatuurid on siin olnud nulli ringis, vaheldumisi sulatades ja külmetades. Olen vist sunnitud ikka kiiremad trennid lindil tegema. Ma saan aru küll, et jooksulint ei treeni stabiliseerivaid lihaseid ja ei harjuta pinnavormidega ja sellest võivad tekkida vigastused, aga mulle tundub jää peal jooksmine ikka suurema vigastusohuga. Nii et pikad jooksud püüan õues teha, kiiremad liigutused lindil seni kuni värsket lund pole jää peale sadanud.

Maratonitreeningute juures on hea asi veel see, et ma luban endal lõpuks ometi puhata. Muidu ma tunnen end alati kuidagi süüdi või rahutuna kui pärast tööd diivanil vedelen. Noh et äkki lähen veel paksuks või raiskan oma elu vms. Nüüd mul on hea rahulik olla, sest ma tean, et tegin juba oma selle päeva jooksutrenni ära ja 37 nädalat raskeid treeninguid ootab ees. Kui treeningplaanis on kaks järjestikust päeva puhkust, siis ma võingi puhata, ma ei pea minema linna jalutama või kodus jõutrenni vehkima, et ennast "liigutada". Tunnen nagu ma puhkaks praegu, kava järgi treenides rohkem kui varem, sest ma tõesti taastungi kui selleks aeg ja teen kvaliteetse trenni kui on aeg joosta. Väga positiivne avastus!

Kooliga seoses pean tegema inglise keele testi, valisin TOEFL'i ja lähen seda tegema Oslosse 9. novembril. Päris tore on mõelda, et saab siit korraks ära, linna ja puid näha jms.

Ega siin suurt muud ei toimugi. Üsna hall on olla.

No comments:

Post a Comment