Wednesday, December 25, 2019

3 nõuannet talvitumiseks Teravmägedel

1934. a. sõitis Christiane Ritter Svalbardi põhjaossa Gråhukeni oma mehe juurde talvituma. Laevas kohtas ta telegrafisti, tuultest pargitud näoga vana härrasmeest, kes isalikul toonil naisele talvitumiseks kolm nõuannet kaasa andis.
"Käi iga päev jalutamas, ka polaaröö ajal ja siis kui on torm, see on sama oluline kui söök ja jook.
Ole alati heas tujus.
Ära ole kunagi mõtlik, ma pean silmas: Mitte kunagi kurb! Siis läheb see hästi, nii hästi! Ma tunnen Spitsbergenit 25 aastat."*

"Ta en spasertur hver dag, også i mørketiden og når det stormer, det er like viktig som mat og drikke.
Vær alltid i godt humør.
Vær aldri betenkt, jeg mener: Aldri sorgfull! Da går det så fint, så fint. Jeg har kjent Spitsbergen i 25 år."
Jeg er takknemlig for disse rådene og vil legge dem på minnet.


*Tsitaat raamatust "Kvinne i polarnatten" Christiane Ritter.

3 comments:

  1. Eee... Veider kusimus: mis suuruses kampsuneid-jopesid sa kannad?

    Mul ripub kapis Dale Of Norway kampsun (Lyngen), millega ma ei oska midagi peale hakata. Kunagi Teravmagedelt ostetud, paar korda seal kantud, siis toin Uus-Meremaale ja nuud ripub kapis. Liiga soe ja vihmane on siin tema kandmiseks...

    Vaatasin teda eile ja motlesin, mida temaga peale hakata. Kaisale Teravmagedele postiga saata? Mones mottes tundub loll teisele poole maakera teda postiga saata, aga... kui sul on sama suurus uleriided, siis sul oleks tast Teravmagedel tegelt kasu kah.

    Ta on sigasoe, tuulevoodriga seest, sigakallis oli osta, mingi tefloniga toodeldud vill vist... Igatahes, tapselt selline Teravmagede kampsun :)

    ReplyDelete
  2. Kõlab huvitavalt, ma kohe googeldasin ja pole sellisest põnevast kampsunist ausalt öeldes varem kuulnudki, aga tundub küll hea! Ma kannan muidu kõike alates M-suurusest. Laon suht suuruse järjekorras villa ja jopesid ülestikku vastavalt ilmale :D Välimine kiht võib lõpuks päris suur olla, mul on üks langevarju-mõõtu kampsun ka näiteks, ma arvan et keegi meist nii suur tegelikult ei ole:D
    Et jaa! ma täiega tahaks aidata su kampsunil tagasi hea külma Svalbardi-elu peale saada!
    Natuke ulme tundub see saatmine küll, ma ei kujuta ette, mis see maksma võib minna. Aga kui sa seda tõesti saata viitsid, siis ma maksaks vähemalt sulle saatmise kinni, muidu ma tunnen ennast küll halvasti.
    Või tahaksid sa Svalbardist midagi vastu saada? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jess! Kõlab hästi - mul saab hingel kohe soojem, kui mul ei ole teda kapis pidevalt vastu vaatamas :D. Mulle ei meeldi, kui asjad kasutult on...

      Svalbardist vastu midagi ei soovi, aitäh!

      Lähen saadan sulle e-kirja, küsin su postiaadressi.

      Delete