Saturday, July 29, 2017

Minu glamuurne elu - alpinistid ja Põis

Ühel septembripäeval rippusime kolmekesi masti otsas - mina ja kaks u 7a kogemusega level 3-e* ja ajasime helikopterit oodates töö kõrvale lobajuttu. Keegi mainis et tal on pissihäda ja edasi läks jutt sujuvalt ja iseenesestmõistetavalt sellele, kes ja kui palju ennast köiel täis on lasknud.

Mina, vähekogenud väike level 2, kes alati vanematele ja targematele alt üles vaatab, jõllitasin kõrval umbes sellise pilguga.

Et misasja?! Kas level 3 olemine seda tähendabki? Kas enese täislaskmine on miski, mis on nii normaalne, et juhtub varem või hiljem nagunii?
"Teil on offshore´is iga 2h tagant kohustuslikud pausid ja te peate end täis laskma?!" püüdsin ma küsimuse ratsionaalselt sõnastada.
"Noh otseselt ei pea, aga kui oled 1,5h end kuhugi paika roninud, siis lihtsalt ei saa sealt 15 minutiga välja..."

Kas sellepärast, et tegu oli inimestega, keda ma väga austan või on köietööaastad oma mõju avaldanud, aga tundub, et see vestlus muutis mu põies midagi. Ta kuulis pealt ja hakkas oma elu elama. Ta teab nüüd, et ühe täiesti normaalse alpinisti põiele on lubatud kontrollimatu vallandumine ja ta ootab oma aega.. Ja ma kardan iga päevaga rohkem et see aeg tuleb varsti. :D

Nimelt on kõrgtööde julgestusvööga selline lugu, et kui seal rippuda, siis on kõik päris hästi - võid end tundideks tööd tegema unustada ja mingi nii tühine asi nagu pissihäda ei tule meeldegi. Aga kui jalad maha saad, siis kogu üleliigne vedelik korraga ilmub kusagilt ja ta ilmub kiiresti. Väga kiiresti! Enamasti on veel ümber puusade iste, mis köielt maha tulles järsku põiele surub ja igasugu varustust ja karabiine, mida lahti võtta on ka päris aeganõudev. Ja talvel on paksud riided ja kindad. Ja wc on kaugel või seda polegi.... Nii et tegelikult pole midagi imestada.

Kui nüüd Põie juurde tagasi tulla, siis kõigele lisaks tundub mulle isiklikult et asi läheb aastatega hullemaks. Mõnikord on ikka väga kiire pärast laskumist wc leidmisega. No tegelikult on pärast iga laskumist juba väga kiire :S Kui nii edasi läheb, võib minust vabalt varsti ka level 3 vääriline alpinist saada ja ma ei ole kindel, kas see mind rõõmsaks teeb... Üksi ma selle murega ilmselt ei ole, aga kortermaja aknaid pestes võib siiski olla veidi keeruline kliendile olukorda selgitada :D

Unistuste töö, eh?:)
Ka unistuste töö, ainult wc-sse on pikk tee (Pilt siit)
*IRATA-l (International Rope Access Technician Association) on kolm taset Level 1, 2 ja 3

No comments:

Post a Comment