Friday, August 16, 2019

Svalbardi-hetked

Meil on üks Facebooki-grupp, kus jagatakse infot kõige linnas toimuva kohta. Näiteks jääkaruinfot liigub seal tihti:

K: "Kas keegi teab, kuhu läks karu, kes oli täna Deltaneseti ja Karolinedaleni vahel? Kui täpne olla, kas ta tuli Longyearbyeni suunas?"
V: "Koju?" 
Mõni nädal tagasi oli järsku esimene päev, kus tundsime õue minnes, et tuul pole enam seesama suvine, mis ta enne oli. Mingi jäine alatoon oli tekkinud. Eile mattusid mäetipud pilvedesse ja kui pilved hajusid, oli nende asemel veits lund. Ja õhk oli nii mõnusalt värske ja niiske, nagu ikka siis kui lumi on ootamatult maha tulnud. Öösel sadas juba ka all linnas laia lund. Hommikune vaade aknast:

Nii ilus, et ma jooksen siin ühe akna juurest teise juurde vastavalt sellele, kuidas valgus muutub. Ise peaks magama, kell on seitse hommikul ja matk algab alles kl 10.

Aga no vaadake....

Küpsetasin kolmandat korda Skolebollereid (jah, ma olen vist natuke hädas norra keelsete nimede eestindamisega). Lõpuks ometi sain ideaalse tulemuse. Need on siis vaniljekreemiga kuklid, mis on pealt kaetud tuhsuhkruglasuuri ja kookoshelvestega. Mulle pole kunagi eriti maitsenud, aga mõnel meist siin on norra lapsepõlv seljataga ja need kuklid on vist igasse norrakasse oma jälje jätnud :D Igatahes ma tahtsin puhtalt põhimõtte pärast proovida neid perfektselt teha ja kolmandal korral siis õnnestus.
Retsept siit: http://www.northwildkitchen.com/skoleboller-norwegian-buns/
Pilt on tine.no lehelt, aga minu omad on samasugused
Ja ma sain ronimiskaardi tehtud! Eile oli kiire eksam ja nüüd ma võin lõpuks ometi julgestada nagu normaalne inimene. Suvel oli siin pool linna puhkusel ja keegi ei tegelenud nende ronimisasjadega nii et ma pidin seda kaarti kaks kuud ootama. Muudkui roni autobelayga nagu mingi loll! :D

No comments:

Post a Comment