Friday, June 21, 2019

Turist kõrbes



...olen mina. Ma reaalselt käin igal pool kaamerat klõpsides ringi ja imestan iga pisiasja üle. Sest, mis mujal on tavaline on siin ikkagi Svalbardis! :D

Niisiis, möödunud on kaks tööpäeva Svalbard Villmarkssenteris, kohe algab kolmas. Mõlemal päeval oleme suurema osa päevast tegelenud teenusega Musher for a day ehk Koerajuht üheks päevaks. See sisaldab külaliste kohale toomist, hahakoloonia vaatamist, koertega jändamist ja kärusõitu umbes 5km kaugusel oleva mahajäetud 5.kaevanduse söekogumishoone juurde (vabalt võin eksida, mis pagana hoone see tegelikult oli, mul on siin natuke palju uut infot).

Pärast sõitu söödame külalistel kõhud täis - kell on selleks ajaks juba 2 päeval - ja soovi korral viime nad tagasi linna. Enamus eelistab selle kilomeetrikese tagasi jalutada, nii et me peseme nõud ja hakkame vaikselt koeri söötma kuni ongi päev õhtus.

Täna pole kliente, Phurpu, nepaali poiss, kes siin ka giidina töötab, mõtles kutsikaid treenida. Meil on hetkel 40 koera ja 6 kutsikat (7 kuused). 



Siin on jube palav kuidagi. 7-10 kraadi ja lauspäike iga päev. Ma millegipärast arvasin, et Svalbardis on pilvine ilm enamasti, no midagi sellist nagu mandril põhjas - kogu aeg tuul, vihm, pilved. Valmistusime mentaalselt juba enne siia sõitu, et nüüd saame jälle pidevalt ilmahaiged olla (norra keeles værsyk, see on siis kui ilm on pikka aega nii sitt et tunned ennast halvasti). Eks neid halbu ilmu tuleb ka, aga mina näiteks ei teadnud, et Svalbard kuulub arktilise KÕRBE bioomi ja et Longyearbyeni AASTANE sademetehulk on 213mm!! Eestis näiteks ületab aastane sademetehulk mõnel aastal 700mm.

Vaat siis, kõrbesse olen hoopis sattunud.
Kust kõik see lumi, siis kokku puhutakse, ma näen et igal pool on kõvasti pingutatud, et ustele ja koerakuutidele talveks kõrgust anda?





Koerad on siin õnnelikud. Ma olen viimase kahe nädala jooksul 5 suurt kennelit külastanud ja rõõm on näha kui koerad on lõdvestunud ja mentaalselt terved, mitte mingid keti otsas tiirlevad hüsteerikud või inimese eest kuuti pagevad metsloomad.

Jooksen nüüd tööle, kirjutamiseni!





No comments:

Post a Comment