Monday, February 20, 2017

37. päev Luhasoo - Pähni - Paganamaa 26km

7. veebruar
õhk -17 kuni -23, päike
Tuul 0 m/s

Soojalt riidesse ja tulema. Teen pilte, mis näevad külmad välja, aga see on tegelikult puhas vale. Üldse ei ole külm! Pähnis pakutakse teed ja ma kallan nahhaalselt kuuma vett ka oma lõunasöögile. RMK ei tea ikka mis põhjustab minu telefonimüsteeriumi.

Veel üks peatus Krabi poes. Poest saab head kohvi, toredat koera sügada ja poepidajaga jutustada. Lõuna pool ollakse harjunud, et siia on tuldud kaugelt ja kaua, vangutatakse teadjalt pead ja oodatakse lugusid.

Päev läheb kiirelt ja kergelt, puhkus on efektiivne olnud. Paganamaa vaatetornist paistavad üle hallikasrohelise metsa Haanja valged tipud. Eestimaal valged mäetipud - seda iga päev ei näe! Lõkkeplatsil on ukseta püstkoda, pingid sees. Kasutan järjekordset loovat lahendust tunneltelgi püstitamisel ja paigutan telgi püstkotta, pingid tõstan telgi nurkadele. Ongi kahekihiline telk!
Külmetan öö läbi.

Külmadeks päevadeks laenas Jaanus mulle kaitseväe magamiskoti. Neil on seal tänapäeval selline süsteem, et õhem kott käib talvise sisse ja selle talvise ma testida saingi. Ootused olid kõrged, sest oma ajateenija-aja Nanokiga olin ma väga rahul. Vahest olid vihma käes magades loigud magamiskoti peal, sees oli samal ajal kõik hästi. Talvist ma seni proovinud polnud, sest seda meile ei antud, tagalakompanii ikkagi, peesitasime autodes või telgis soojas.

Kahekihilist süsteemi kasutan ma isegi, peamiselt seetõttu, et mu 10 aastat vana Ferrino kannatab kuni -2, aga ma ei raatsi seda ikka välja vahetada, sest tegu on super kotiga. Tavaliselt käin komplektiga Ferrino + mingi suvaline 7-eurine laste magamiskott – sellega magan vabalt kuni -10 kraadini. Kaal on kokku 2900g.

Proovisin erinevatel öödel kaitseväe Nanokit nii oma koti sees kui ümber ja kahjuks ei ütleks, et see oleks soe olnud. Paganamaal olin natuke ise süüdi – läksin külmana magama, soojaveepudeleid ei võtnud, võtsin hoopis hulga märgi ja külmi asju (gaasipurk, saapad, joogivesi). Pole ime, et külm oli. Järgmistel öödel olin korralikum, aga jahe oli ikkagi. Tundub, et külmatunde põhjus on vähene hingavus, sest kerge niiskus oleks nagu sees olnud, samas koti pinnal polnud mitte mingit kondentsi. (Riietuses asi polnud, proovisin nii ühte kui kahte kihti meriinovillast pesu.) Ferrino on tavaliselt väljast jääs hommikuti, aga sees on soe ja kuiv. Kogu kupatuse kaal on ilmselt nii suur, et seda koti peale kirjutada ei julgeta. Talvine Nanok on juba üksi hiiglaslik. Kelgu peale paras visata.





Kusagil seal on valged mäetipud, ausalt!
Lätimaa



No comments:

Post a Comment