Monday, February 20, 2017

38. päev Paganamaa - Lõunatipu 26km

8.veebruar
Õhk -20 kuni -10, päike
Tuul 0 m/s

Kuu on nii ere, et öösel saab pealambita kohaliku matkarajaga tutvuda ja veelkord vaatetorni ronida.

Kuna olen öö otsa külmetanud ja varakult üleval, hakkan juba enne päikesetõusu minema. Täna on kindlasti vaja poes käia, infovoldiku järgi juhtub see Metsavennal.

Teed on pikad, päike kuumab lumel. Kelk leiab kruusateedelt üles iga väiksemagi kivikese ega libise peaaegu üldse. Nälg on. Kõnnin silmad maas, et päike ei pimestaks. Tee on kaetud lahtise lume terakestega. Nagu kohupiim! Mmm...kohupiim... Kusagil mööda Läti piiri, silmapiirini põldude vahel kõmpides olen korraga tõeline idioot, puhta lollakas. No kellel tuleks selline mõte ennast niimoodi piinata? Miks, mida ma siin teen ja kellele see kasulik on?! Nälgin! Ja kasu saab sellest tulevikus mu põlveliigeseid opereeriv ortopeed.

Tuleb Metsavenna, kus on vana veski ja üle paisjärve viiv sild, mis on julgestatud trossiga  järvekaldal kasvava puu külge. Näeb välja nagu zip-line, aga sel juhul peaks maanduma näoli sillas. Väga huvitav ja...turvaline? lahendus.

Eemalt paistab kauaigatsetud pood. Paistab kuidagi mahajäetud koht. Uksel on silt, et täna on müüja haige ja pood suletud! Ma ei saa enam kaugemale metsa ilma toiduta minna. Googeldan lähima küla, Mõniste (8km), poode – jah, sealt peaks süüa saama, aga sinna ja tagasi kõndimine tähendaks, et järgmisesse lõkkekohta ma ei jõua. Teine pood on Lätis Apes (4km). Aga ma ei taha kuhugi kõndida peale Lõunatipu laagriplatsi, mis mul plaanis on!

Poemaja uksed on lahti ja sees istub külamees sellise näoga nagu ootaks midagi. Küsin ukse vahelt ega siin juhtumisi veel mõnda poodi pole. Ei, lähim pood on Apes ja järgmine Mõnistes. „No tänud, eks ma siis hakkan Apesse kõndima,“ olen ma murtud ja hakkan ust sulgema. Läbi ukseprao pobisetakse järele: „Noh, poole üte ajal tulõ muidugist see autolavka kah, säält saab ka süüa.“ Kell on 12:10!!! Muidugi, ise ma küsisin ju POODI.

Koguneb veel rahvast. Räägitakse puhast võro kiilt ja kõigest ei saagi kiire jutu käigus aru. Lavka ootamine on lisaks praktilisele vajadusele ka sotsiaalne ajaviide ja võimalus infot vahetada. Saan teada, et akna taga näitab kraadiklaas -21 kraadi, maal ei taha keegi elada ja et üks külameestest on Hunt. Vähemalt mingit hunti ma sel matkal nägin... 

Lavka saabub minutipealt, naised lastakse viisakalt ette. Olen nõus sööma kõike, mis otseselt ei hallita või hamba all ei karju, lavka peal pole väga valikut nii et maksavorst on täna vegan. Maailma suurima irooniana sõidab samal ajal mööda tapamaja auto valge näoga veised sees kõikumas.

Tarbinud poemajas ohtralt komme ja pirukaid, tuleb end jälle kelgu ette rakendada. Väljas on kerge õhu liikumine tekkinud, tuuleks on seda palju nimetada, ja see teeb -21kraadi hirrrrmus külmaks, eriti kui tee juhtub varjus olema. Lõunatippu viiv tee suundub lõunasse (ilmselgelt) ning metsa vahel saab samal ajal ilma mütsita ja paljakäsi kõndida. Enesetunne on juba nagu normaalsel inimesel, Lõunatipp saab vallutatud. 

Põikan korra Lätti, seal on põlluservas ja kraavis ohtralt hundijälgi. Mitu korda on karjaga käidud, põdra näritud puu juures ringi nuusitud ja tihnikusse poetud. Kaalun hetkeks põllul olevasse jahitorni magama minekut, aga lõkke ääres vedelemine meelitab rohkem. Pealegi tundusid vanad jäljed.

Onnis süvenen külalisteraamatute lugemisse aastast 2004 ja ei tunnegi end enam nii üksi. Kusagil on veel matkajaid!

Kohupiimatee


No comments:

Post a Comment